2009. augusztus 3., hétfő

Hétvége


Mint az országban sokaknak, nekünk is a hőség túlélésével telt a hétvége. Különböző hűtési trükköket próbálunk bevetni: hajnali kelés-szellőztetés, délelőtti bezárkózás, besötétítés, hideg ebéd, fagyi, forró tea, napközbeni zuhany, mozdulatlan pihenés. :-) Rettenetes, nehezen bírom.

És hogy ne legyen ilyen egyszerű, mi épp kemencét építünk!
Csodaszép tényleg, nagyon szeretem már most is, legszívesebben körbeölelném!
De nem úgy gondoltam, hogy tűző napon, amikor árnyékban mérünk 36,8 fokot, akkor dolgozzanak!? Folyt rólam a víz, de lelkiismeretemtől diktálva rohangáltam egész nap a vizes palackokkal, főztem az ebédet, sütöttem almás pitét délutánra a fiúknak.
Persze megéri a fáradtságot, utólag nem is emlékszünk majd erre, de egész nap rettegtem, mikor lesz valaki rosszul.

Szomszédasszonyunktól kaptam a kertből frissen szedett, nyári almákat, abból szerettem volna sütni valamit.
Az almás pite receptjét anyukámtól kaptam:

50 dkg finomlisztet elmorzsoltam 25 dkg margarinnal.
Egy csipet sót, 3 evőkanál kristálycukrot, fél csomag sütőport kevertem hozzá, és egy egész tojást. A szükség úgy kívánta, hogy keverjek még hozzá 2 evőkanál tejfölt is. A kidolgozott tésztát két részre osztottam, az egyiket (talán egy kicsit nagyobbat) kinyújtottam, kivajazott, lisztezett tepsibe fektettem, megszúrkáltam villával.
Rászórtam egy kevés darált diót, ráreszeltem 6 hámozott alma húsát, meghintettem kristálycukorral, és egy kevés fahéjjal.
A másik tésztalapot is kinyújtottam, az almatöltelékre fektettem, villával megszurkáltam és 200 fokra előmelegített sütőben, 35-40 perc alatt megsütöttem.
Tálaláskor porcukrot szitáltam rá.

1 megjegyzés:

Csokiparány írta...

Hogy én mennyire imádom az Almás pitét. =|
Almával kelek, almával fekszem... :-))