2009. augusztus 17., hétfő

(Nem besztercei) szilvatorta

Nagyon jól sikerült a szombati esküvő: ettünk, ittunk, jót mulattunk, hajnalig táncoltunk. A menyasszony olyan szép volt, mint egy mesebeli királylány. A vőlegény pedig nagyon boldog, egész éjjel fülig ért a szája. A mesebeliséget emelte, hogy egy kastélyban volt a mulatság, a násznép pedig alig akart hazamenni. Azt hitték talán, hogy itt is "hét nap-hét éjszaka" tart a mennyegző?

Vasárnap sajnos korán kellett kelnünk, és ha már így alakult, vigasztalásul a szomszéd kertjében szedett nagy szemű, mézédes ringlószilvából tortát készítettem. Az eredeti recept Besztercei szilvatorta névre hallgat, de hát ki ismeri meg az egyes szilvafajtákat? Pláne akkor, mikor krémesre sül a torta tetején.

30 dkg lisztet összekevertem fél zacskó sütőporral, majd elmorzsoltam benne 20 dkg margarint. Mikor már egyenletesen morzsás lett a tészta, hozzászórtam 3 evőkanál kristálycukrot, 2 egész tojást és egy kanál joghurt (tejföl épp nem volt itthon) segítségével omlós tésztát gyúrtam.
Az egyharmadát betettem a mélyhűtőbe, a másik részét a hűtőbe, amíg kiszaladtam megszedni a gyümölcsöt.

Egy tortaformát kikentem vajjal, a kétharmad tésztát kinyújtottam, belenyomkodtam és előmelegített sütőbe tettem 10 percre.
Ezalatt a gyümölcsöt megmostam, félbe vágtam, kimagoztam. A művelet közben sokszor meg kellett kóstolni is, hogy tudjam, mennyire kell majd becukrozni.
Az elősütött tésztát vékonyan megkentem - a múlt héten készült - szilvalekvárral, rásorakoztattam a fél szilvákat (héjával lefelé), meghintettem darált dióval, cukorral és egy késhegynyi fahéjjal. A fagyasztóból elővett egyharmad tésztából rácsokat sodortam a torta tetejére (lehet nagylyukú reszelőn reszelni is a tésztát). Így sütöttem készre.

Nincsenek megjegyzések: