2009. augusztus 4., kedd

Vajas kiflik


Régóta nézegetem ezt a receptet Limaránál, de nehézkesnek tűnt, hogy a megkelt kifliket sütés előtt vízben elő kell főzni. Nem elég, hogy ebben a melegben a sütőt be kell kapcsolni, de még forró vizet is zubogtassak a kicsi konyhámban?

Ma reggelre enyhült a kánikula, ezért úgy döntöttem, hogy ma lesz a napja a vajas kiflik sütésének.

Utólag azt gondolom, hogy nem volt túl nagy áldozat, a forró vizes fürdetés gyorsan ment. Egy magas falú serpenyőben forraltam a vizet, mellé készítettem a sütőtepsin megkelt kifliket, óvatos de gyors mozdulattal betettem őket a serpenyőbe, egymás mellé három is elfért. Mire a harmadikat beletettem, már fordíthattam is meg az elsőt, és mire mind megfordult, vehettem is ki őket. Lapáttal átemeltem őket a sütőlapra, és a közben előmelegített sütőben 20 perc alatt megpirultak.
Sokszor csak azért sütök süteményt, mert imádom, ahogy a lakásban terjed az illata; ez a kifli is ilyen, édeskés, vajas illat van.
Összehasonlítva a recept gazdájának kiflijeivel, még van mit csiszolni a forma kialakításán. :-)

Nincsenek megjegyzések: