2009. szeptember 10., csütörtök

Vaníliás kalács fügével

Volt néhány füge még a hűtőben, amiből valamit sütni szerettem volna.
Mivel a kenyér épp elfogyott itthon, így mindenképpen gondoskodnom kellett holnapi reggeliről.
Kalácsot sütöttem, Limara Hokkaido kalács receptje nyomán:
4 dl tej
1 tojás
csipet só
2 ek. burgonyapehely
3 ek. cukor
2 csomag bourbon vaníliás cukor
néhány csepp vanília aroma
60 dkg liszt
3 dkg élesztő

Gépben dagasztattam és kelesztettem a tésztát, aztán 4 darabba vágtam, majd ezeket kinyújtottam. Rászórtam a kinyújtott tésztára a kockákra vágott fügét, és feltekerve a darabokat az új, szilikonos kuglóf formába rendeztem. Hagytam még kelni, aztán előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg a beleszúrt hústűt már nem kente össze (15 perc után szükségelte az alufólia takarást, mert nagyon pirult a teteje).

A vanília és a füge jó párost alkot, érdemes kipróbálni. Reggelire vajjal és fügelekvárral fogom enni.

1 megjegyzés:

Bea írta...

Ó, de kedves vagy, változtattál megjegyzéssablont!:)))
Nagyon örülök, hogy idetaláltam Hozzád!