2009. november 22., vasárnap

Karamellás csók

A Magyar Konyha magazinban találtam ezt a karácsonyváró receptet is, ami napokkal, hetekkel az ünnepek előtt elkészíthető. A tésztája nagyon finom, nagyon egyszerű, az illatosra pirult manduladarabokkal és közepén a karamellával egyszerűen imádnivaló.
10 dkg vaj vagy margarin
10 dkg barna cukor
1 tojás
fél kiskanál vanília eszencia
csipet só
20 dkg liszt
1 tojás fehérje
15-20 dkg durvára vágott dió, mogyoró vagy mandula (nekem mandulám volt)
A töltelékhez:
16 tejkaramella
3 evőkanál tejszín
A díszítéshez:
10 dkg fehér csokoládé
1 evőkanál vaj

A vajat a cukorral habosra kevertem. A tojást, a vaníliát, a csipetnyi sót, és a lisztet beledolgoztam, majd fóliába csomagolva a hűtőszekrénybe tettem 1 órára.
A tésztából 30-35 db kis golyót formáztam, ezeket előbb a tojásfehérjébe majd a durvára vágott mandulába forgattam. Beletettem őket egy sütőpapírral bélelt tepsibe és kanállal ellapítottam őket. A közepébe mélyedéseket nyomtam és a 180 fokra előmelegített sütőbe toltam 12-14 percre.
Amíg megsültek, lábosban felolvasztottam a karamellákat a tejszínnel. Az elkészült süti mélyedésébe csorgattam a folyékony karamellt és hagytam kihűlni, megdermedni. Aki nem szereti a fogába ragadó édességet, az a karamellt helyettesítheti olvasztott csokoládéval is (akár több színnel), bár akkor már nem lehet karamellás csók a neve! :-)
Végül gőz felett felolvasztott fehér csokival lehet díszíteni a tetejét.

Nincsenek megjegyzések: