2009. december 22., kedd

Sajtos rúd

Nagymamám receptje ez is, sok sajttal, hmm... nagyon szeretjük.
Most készültem el vele, az egész lakás a pirult sajt illatával van tele.

2 dkg élesztőt 1 dl langyos tejben, kevés cukorral felfuttatam.
2 tojás sárgáját habosra kevertem 25 dkg margarinnal.
30 dkg finomlisztet egy kiskanál sóval és a margarinos keverékkel összekevertem, és rögtön beledolgoztam az élesztős tejet is. A kigyúrt tésztát 1 órára langyos helyre tettem pihenni.
Pihentetés után 3-5 mm vékonyra nyújtottam, felvert tojással megkenegettem és derelyevágóval felszeletelve tepsibe fektettem őket. A tepsiben tettem rá a reszelt sajtot, úgy szeretjük, ha lefolyik az olvadó sajt az oldalára is. A legnagyobb harc azonban a tepsi aljába sült, ropogós sajtdarabkákért folyik.
A sütési idő - 200 fokon - kb. 10-12 perc.

Nincsenek megjegyzések: