2010. július 21., szerda

Csokis-mogyorós kifli

Ezt a tésztát gyakran felhasználom diós, lekváros, gesztenyés kiflikhez, most csokis-mogyorós töltelékkel próbálkoztam.

Elmorzsoltam 50 dkg lisztben, csipet sóban 25 dkg margarint. Hozzákevertem 2dl tejfölt és 4 tojás sárgáját. A gyors mozdulatokkal összegyúrt tésztát négyfelé osztottam és egyenként kinyújtottam. Mindegyik tésztalapot megkenegettem olvasztott margarinnal (zsírral) és - mint a beiglit - feltekertem. Hűtőben pihent másnapig.

A töltelékhez 15 dkg darált mogyorót, 15 dkg kristálycukorral és a felvert - megmaradt - 4 tojás fehérjével összekevertem. 5 dkg étcsokit késsel "lemezesre, szálkásra" vágtam.
A hűtőből kivett tésztatekercseket kinyújtottam (kitekerés nélkül) és korongokat vágtam ki belőle. Minden korongra egy teáskanálnyi mogyorótölteléket és egy nagyobb csipet étcsokiforgácsot tettem. Az erre a célra kitalált összenyomó eszközzel kiflit formáltam belőlük és forró sütőben megsütöttem. 3 tepsi lett belőle.
A kihűlt sütit porcukorral szórtam meg.

1 megjegyzés:

Monaline írta...

Nagyon ínycsiklandó!Biztosan nagyon finom is.Hm,ha most ott lehetnék...:)