2010. augusztus 12., csütörtök

Az új őszi-téli ruhatár

Megkezdtem a készülődést az ilyenkor szokásos, őszi-téli méteráru kollekció begyűjtésére.
Talán agyrémnek tűnik, hogy augusztus elején, 30 fokos hőségben elővettem a téli anyagaimat és elindítottam a fantáziámat. Az ősz számomra nem ijesztő és szomorú; a szemem előtt új szövetek - gyapjú, tweed, buklé - és kosztümök, szoknyák, télikabátok lebegnek. Elképzelem, hogy színes harisnyát húzok egy klassz szoknyával és egy szép cipőben végigkopogom az utcát, azt sem bánom, hogy hűvös van. Persze lehet, hogy a nagy meleg okozza ezeket a látomásokat, de nem bánom. :-)
Szóval ott tartottam, hogy készülődök, kipakoltam a "maradékokat", emlékeztetőül, hogy miket gyűjtöttem már korábban össze, mihez lenne érdemes kiegészítő textileket keresni.

Lássuk csak őket:
Fenti képen a kedvenceim. Meleg, kiváló minőségű gyapjú, laza szövéssel, a legszebben varrható anyagok közé tartoznak. A kékes-szürkés-barnás buklé nadrágot korábban varrtam, ehhez vettem a kockásat zakónak és a zöldet a kockáshoz egy térdnadrágnak (vagy szoknyának?).

Következik egy klasszikus „cirmos” szürke gyapjúszövet, nem túl vastag, az átmeneti évszakokra. Hozzá illik színben a tiszta pamutpuplin blúzanyag, sárga, szürke és barna virágokkal. Ez tökéletes lenne a barna árnyalatú nadrágokhoz is. Tetszik nagyon ez a textil, de valahogy mégsem tudok rájönni, mi lenne belőle a legjobb. Előveszem nyáron, télen, megcsodálom, aztán elpakolom.


A tejeskávé színű, csíkos puplint már mutattam tél végén, pontosan tudom, mit varrok belőle. Ezzel színben harmonizál a katonazöldes-barnás szövet.

És végül a málna és csokoládé csíkos rugalmas puplin, amit már ki is szabtam, egy áthajtós blúz készül belőle. Akkor is imádom ezeket az aszimmetrikus ingeket, ha nem a legkényelmesebbek, hajlamos mozgás közben szétnyílni, folyton figyelnem kell rá. A tavaly varrt, csokibarna nadrághoz készül.

Hm, ezek után nem is tudom, kell még vennem valamit?
A szürke és zöldesbarnás szövetet nem készülök mostanában megvarrni. Most nem pénzügyi szférában dolgozom, nem járok minden nap kosztümben, elteszem akkorra, ha újra mindennapos viseletem lesz. Egy jó minőségű, klasszikus szövet eláll, nem megy ki a divatból, sőt aktuális modellt választva bármikor naprakész ruhadarab készülhet belőle.
Az elvem az, hogy a jó méteráru jó befektetés!
Ja, és még egy tanács (amit egyébként a nővéremtől tanultam), minden megvarrt ruhadarab anyagából tegyünk a táskánkba egy kis darabkát, hogy jártunkban-keltünkben megfelelő kiegészítőket, hozzá illő anyagokat vehessünk, a kollekció jellegű ruhatárunk kialakításához.

4 megjegyzés:

honfiviki írta...

Hát nem semmi csajszi vagy! :)

És én is imádom az átmeneti időt, már én is tervezgetem az őszi ruhatáram, én is vágyom egy szép, klasszikus, magas sarkú, fekete cipőre, én is..., én is...!

Puszi és üdvözlet!

zazálea írta...

Kedvet hoztál, illetve erősítetted a kedvet, remek!

Bea írta...

Nagyon klassz anyagokat halmoztál fel!
Az ősszel én is kb. úgy vagyok, mint Te, szeretem, hogy sokkal részletgazdagabban:) lehet öltözni.
Kíváncsian várom, hogy miket fogsz alkotni!

Marcsi írta...

Felcsigáztad az érdeklődésemet!
A tervezgetés nálam sokszor több időt vesz igénybe mint a varrás.
Én is nagyon várom az új ruháidat, mert az anyagok gyönyörűek! Jó munkát hozzá!