2010. augusztus 24., kedd

Nyár végi összegzés (amikor nem varrok)


Amikor nem varrok, akkor sütök, főzök, kertészkedem. Ezekről írni egyenként - hosszadalmas bejegyzéseket - talán érdektelen lenne mások számára, de ezek a gyorsan váltakozó, múló pillanatok sok örömet okoznak nekem, jó megélni őket.
Az idei nyáron is kedves vendégek jártak a kertünkben, jó megcsodálni, lefotózni őket.



Nemrég kakaóscsigát sütöttem Csokipari receptje alapján. Szegedre kirándultunk és mi lehetne stílszerűbb elemózsia a piknik kosárban, mint egy szegedi cukrászlány tanácsai szerint elkészült sütemény.

Szeged egyébként nagy élmény volt, nagyon tetszett a vadaspark, a lótuszvirágzás a füvészkertben és a program zárásaként egy jó nagy tányér halászlé.

Igyekeztem megőrizni minden finomságból egy keveset télire is; eper-, barack- és szilvalekvár sorakozik a kamrapolcokon, mellettük néhány üveg őszibarack befőtt, több zacskónyi zöldbab és egy grund-háborúra is elegendő mennyiségű szilvásgombócot fagyasztottam le. Nemrég kereskedelmi mennyiségű vargányára tettünk szert, amiből jól is laktunk, de a maradéka a napon kiszárítva várja, hogy apránként felhasználjam.


Kertünkben – sok más honfitársammal ellentétben - a sok bajt okozó esőzések nem tettek kárt, a meggyet és a nagy szemű, ropogós cseresznyét azért szüreteltük le korábban, mert féltünk, hogy letörnek az ágak a rengeteg gyümölcs súlya alatt. Három szilvafánk rég nem látott mennyiségű termést adott és még előttünk a mandula-, az alma és a birs betakarítása.

Az enyhébb napokon felfűtöttük a kemencénket, és sorban kerültek elő a finomságok belőle. Sült oldalas, csülök pékné módra vagy a barátainktól kapott cserépedényben 42 gombócnyi töltött káposzta.
Szép nyarunk volt, sok emlékkel.



7 megjegyzés:

Monaline írta...

Nagyon örülök,hogy megosztottad az élményeidet,képeidet!Nekem nem érdektelen.:)Nagyon jól néz ki a kakaós csiga,muszáj lesz megsütni,van egy csigaimádóm.:)

anyapötty írta...

Csak ámulok és bámulok, na és persze irigykedem! Nálunk ugyanis majdnem az összes gyümölcsünk odalett:(
Édes a kis süni!

Nóra írta...

Monaline, kedves vagy, köszi! Feltehettem volna egyenként az ételeket is, de úgysem tudnék versenyezni gasztroblogger társaimmal.

Anyapötty, odalett a Ti termésetek is? Sajnálom és nem is értem, hiszen nem vagyunk messze egymástól. A süni pedig tényleg nagyon aranyos volt! :-)

Marcsi írta...

A szép kertek, a természet és a virágok számomra is kedvesek. Jó látni ezeket a nyarat idéző pillanatképeket az életedből.Köszi!

Thrini írta...

De cuki a süni! Nálunk is mászkálnak, de én nem merném megfogni.
A kemencétek is nagyon tetszik! :)

Névtelen írta...

Jól látom, hogy minden pillangó a sétányrózsára szállt? :) Nem is tudtam, hogy a virágai ennyire vonzzák a pillangókat. :)

Nóra írta...

Köszi Marcsi!

Thrini, megmondom őszintén, én sem mertem volna megfogni, de volt egy bátor a családban. :-)

Kedves Névtelen, igen most a legnagyobb élet a sétányrózsa körül van. Én sem tudtam, hogy ennyire kedvelt pillangócsalogató. Tele a terasz más, virágzó növényekkel, leanderekkel, murvafürttel de azoknak nincs ekkora sikere.